سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل

مبانی طراحی دکوراسیون داخلی : اگر می خواهید منزل تان را برای اولین بار دکور کنید یا دکوراسیون آن را عوض کنید، پروژه ی طراحی دکوراسیون منزل یک پروژه ی چالش بر انگیز خواهد بود که نیازمند تصمیمات مهم و غالبا هزینه بری است که نتایج آن بتواند برای سال ها شما را راضی نگه دارد. می خواهید بدانید چه سبکی برای شما مناسب است؟ طراحی را خودتان انجام می دهید یا به دست یک حرفه ای می سپارید؟ قصد دارید چقدر هزینه کنید؟ و چه کارهایی باید انجام دهید تا به دکوراسیون داخلی دلخواه تان برسید؟

در این مطلب چیدانه از ابتدا تا انتهای پروژه ی طراحی دکوراسیون منزل شما در کنارتان خواهد بود و آنچه را لازم است در اختیار شما قرار خواهد داد. با ما همراه باشید...

 

در ابتدا نگاهی به خانه ی خود بیندازید. چه چیزهایی را در آن می پسندید و چه چیزهایی را نمی پسندید؟ همه چیز را از همه نظر بررسی کنید – زیبایی، راحتی، مبلمان، پرده ها و پارچه ها، رنگ ها و ... .
در بازسازی دکوراسیون، چیزهایی را که در دکوراسیون قبلی خود دوست داشتید دوباره استفاده کنید و آنچه را دوست نداشتید حذف کنید.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون ، طراحی و معماری داخلی ، تفاوت در چیست؟

یک لیست از علاقه مندی های خود تهیه کنید. اگر هزینه ها برای تان مهم نیست، هرچه را که دوست دارید بنویسید. سپس تصمیم بگیرید از عهده ی کدام موردها بر می آیید و آنها را اولویت بندی کنید. چیدانه پیش از این در جایی دیگر مراحل طراحی دکوراسیون داخلی را برای شما شرح داده است.

تصاویر فضاهایی را که دوست دارید جمع آوری کنید. حتی اگر از یک طراح داخلی کمک می گیرید، این عکس ها به او کمک می کند که بفهمد شما چه می خواهید.
می توانید برای جمع آوری عکس از همین جا شروع کنید. سری به تورهای چیدانه بزنید و عکس های متنوع و بی شماری از فضاهای مختلف را ببینید.

مطلب پیشنهادی : 20 عکس دکوراسیون منزل، سلیقه ایرانی ها را دست کم نگیرید!

برای انتخاب دکوراسیون مناسب، خودتان به تنهایی تصمیم نگیرید و نظر همسر، فرزند یا هرکس دیگری که قرار است از این فضاها استفاده کند را جویا شوید. با هم و در کنار هم انتخاب کنید. نظرات شما می تواند تکمیل کننده ی یکدیگر باشد.

شاید تصمیم گیری سخت باشد ولی با تهیه ی لیستی که گفته شد و دیدن تصاویر و مشخص کردن علاقه مندی ها، شما به راحتی می توانید انتخاب کنید. بهتر است اجزای دکوراسیون داخلی را دسته بندی کنید - مثلا سبک مبلمان، ترکیب رنگی، طرح ها و الگوها، مصالح و تعداد مبلمان لازم برای هر اتاق.

حال نگاهی دیگر به خانه ی خود و وسایل آن بیندازید. اگر مبل روکش شده ای دارید که دوستش دارید اما پارچه ی آن را نمی پسندید، فقط رومبلی را عوض کنید. وسایل چوبی به راحتی می توانند رنگ آمیزی و لکه زدایی شوند. شما با خلاقیت و نوآوری به آسانی می توانید یک طراحی مقرون به صرفه داشته باشید.

اگر به اندازه ی کافی بودجه دارید، کل دکوراسیون خود را به یک مرتبه زیر و رو کنید. اما اگر بودجه ی کافی ندارید، آن را در فازهای مختلف انجام دهید. بهتر است اول یک اتاق را تمام کنید و بعد بروید سراغ یک اتاق دیگر تا اینکه از هر اتاق فقط یک گوشه را تغییر دهید. زندگی در یک فضای نیمه دکور شده زیاد جالب نیست. پیشنهاد می کنم پروژه ی تغییر دکوراسیون داخلی خود را از نشیمن شروع کنید. چون این فضا در منزل پرکاربدترین است و اعضای خانواده وقت زیادی را در آن می گذرانند.

با وجود تمام این راه حل ها و پیشنهادها، اگر هنوز هم دچار سردرگمی هستید و نیاز دارید کسی شما را نجات دهد پیشنهاد می کنم  سؤالات خود را مطرح کنید، هر اطلاعاتی داشته باشند در اختیار شما قرار می دهند. برای اجرا هم اهالی فن چیدانهدر کنار شما هستند.

 

منبع: Houzz - چیدانه